pondělí 18. dubna 2016

Ještěd Skyrace 2016 - drsný start do sezóny



Jo, je to jen 24 km, ale i tak si tenhle závod zaslouží pár slov. Honza Dušánek připravil nový závod nové Skyrace série pro rok 2016 na Ještědu. Celý rozradostněný, že konečně nepojedu do Beskyd jsem se hned po přípitku na Nový rok zaregistroval...:) Kdo mě zná, tak ví, že kroužím jako trubka po asfaltu v Budějcích. Ale běh v terénu a přírodě, to je moje vášeň.

No nic, přeskočíme do dubna. Na výlet do Liberce jsem ukecal i svojí hezčí polovičku. Uplatil jsem jí aquaparkem. Perfektní ubytování s výhledem na Ještěd nám poskytl Jirka Zelenka, takže bylo všechno dokonalé. Tedy, až na počasí. Pro nás, milovníky bahýnka, sněhu a podobných nechutností, to nebyl problém, ale Kačka se z cesty fandit vrátila úplně durch a od bahna. Mě nakonec neviděla ani v cíli, ale ten mladý kluk, co vyhrál, prý běžel hezky.

Před závodem.

Ráno nás Jirka hodil na start, kde jsme se šli hned s Oldou Berkou rozklusat. Kačka dostala instrukce, co, kde, kdy a jak a po zkouknutí stánků jsme v začínajícím dešti odstartovali. Plán jsem měl jasný, nepřepálit. První kopec k můstkům pohoda, kochačka. Poprvé jsem potkal Rajzouna, jak si to vejletí nahoru. Z kopce mi pak všichni utekli a v dalším kopci po super pěšině mě dohnal Honza Svoboda. Cestu mi ukazoval, kam dal každý fáborek, tak jsem mu na konci kopce radši utekl. Konečně přišel úsek, od kterého jsem měl naplánováno závodit. Až k Ájinu průsmyku jsem kromě pár úseků vše běžel a dohnal jsem Rajzouna a Petru Mückovou. Ta nám v tom krpálu, ale ukázala, jak chodí holky z Beskyd na procházce a už jsme jí neviděli. Za občersrvovačkou U Šámalů jsem Rajzouovi utekl i já:) Po hřebeni až kus za Pláně se dalo běžet, tak jsem se držel krásně pod 5:00 na km a měl radost z toho větru ve vlasech. A taky těch lidí, které jsem předběhl. Výšvih na Ještěd k vysílači šel celkem rychle a pak jsem pustil předposlední seběh, co nohy dovolili. Cestou kolem mě teda proletěl Jan Havlíček, jak TGW. To mě trochu zachmuřilo, ale v posledním stoupání jsem na to rychle zapomněl. Docuknul jsem Honzu Paška, aby mi zase utekl, protože ten závěr stoupání pod lanovkou jsem fakt nedal. Hodinky ukazují i tempo jedna hodina na kilometr. Jan Bartas přede mnou vykřikoval, že se nemáme šetřit, že jsme v posledním kopci, ale mě se klepaly nohy, jak v posledním tažení. První křeč při přelézání zábradlí, utržené a okoloběžci zachráněné číslo a už jsem dupal z kopce. Na krizovém rozcestí znakovou řečí a zahuhláním „Cíl" jsem byl nasměrován na asfaltku, kde mi začal nějaký houslista drnkat na lýtka. Musel jsem zvolnit, abych byl za chvíli schopný seběhnout pod lanovkou do cíle. V tom posledním seběhu už jsem jel opravdu podlahu. Měl jsem pocit, že mi žaludek proleze skrz břišní stěnu, ale naštěstí zůstal tam kde má. Posledních cca 300 metrů jsme svedli souboj tělo na tělo s běžcem kterého jsem měl celý seběh v zádech, aby mě pět metrů před cílem srazila k zemi křeč v obou lýtkách naráz a já potupně prolez cílem po čtyrech.

Za nedlouho se dostavila i promrzlá Kačka a byli jsme rádi, že máme zázemí u Jirky v teple. V neděli jsme si pak dali regeneračku v aquaparku.

Hodnocení

Závod byl super. Krásná trať. Terén podle mého gusta. Jen pár věcí bych do příštího roku změnil. O lepším označení rozcestí pod Ještědem už se všude napsalo dost, tak to nebudu pitvat. Ale co mě osobně mrzelo, bylo to, že jsem si po závodě musel omývat nohy od bahna v loužích na parkovišti. Spousta lidí jede na závody přes celou republiku a stačilo by, kdyby se mohli opláchnout aspoň studenou vodou. A nakonec bych příště prosil pevnější materiál, z kterého jsou čísla. Na vrcholu mi ho utrhl vítr a závod pro mě neskončil jen díky reakci lidí za mnou, kteří mi ho chytli.

PS.: Vítka Otevřela už asi nikdy nepředběhnu, takže si budu užívat chvilku radosti ze skalpu našeho reprezentanta. Víťovo střevní chřipka je jen polehčující okolnost...:)

Web závodu: www.jestedskyrace.cz

Profil závodu


S Jirkou hned po startu

V prvním kopečku kolem skokanských můstků
První seběh
Po sněhu jsem toho letos moc nenaběhal

První seběh. Bahno střídá sníh...
262, to jsem já na nejhorším místě trati:) Tady mě poprvé chytla křeč do lýtka.
Asi první seběh z Ještědu, cca 16. km
Stoupáme na Ještěd

Náběh pod Lanovku na Skalky. Už melu z posledního.

Žádné komentáře:

Okomentovat