sobota 30. prosince 2017

Můj běžecký rok 2017

Rok 2017 končí a je na čase zrekapitulovat, co se v něm událo. V loňském roce jsem se přerodil z kanoisty v běžce. A v letošní sezóně to už občas začalo být vidět i na výsledcích. Ujasnil jsem si, co mě baví a co chci běhat. Nabral jsem spoustu nových vědomostí o tréninku a o tom, jak na něj reaguji a jak si plánovat tréninky a závody. Abych k těmto vědomostem došel, tak mě to stálo v loňském roce akutní zánět okostice a letos začátkem léta přetrénování z kterého jsem se hrabal dva měsíce. Zima a jaro se mi povedlo skvěle. Spousta kilometrů, postupné navyšování kilometráže. Od března jsem začal závodit a výkonnost rostla. Jenže od půlky května se začala kumulovat únava, což vyeskalovalo Budějovickým půlmaratonem, který mě odrovnal na další měsíc. Od srpna jsem zase naskočil do tréninku, ale totální pracovní nasazení v září, vleklý zánět průdušek a dýchacích cest v říjnu a dokončování další práce v prosinci mi dost narušili celou druhou polovinu roku. Nějaký ucelený trénink se mi nedařil, ale aspoň jsem pořád běhal.
Cílem je pořídit v roce 2018 kolo, jako doplněk k běhu na léto. Letos jsem zjistil, že tělo i hlava se moc přizpůsobily sezónnímu sportování, kdy jsem přes léto jen pádloval a v zimě jsme trénovali v posilovně, v bazénu a na běžkách. To je podle mě hlavní důvod mé letní krize. Tělo i hlava potřebovali změnu.

Letošní největší úspěchy:

Osobák na 10 km (Pěčky) - 36:05
Osobák na 1/2 maraton (ČB) - 1:24:09
Jihočeský běžecký pohár - 5. celkově a v kategorii se dělíme s Tomem Chlupem o 2. místo
Běh kolem Světa v Třeboni - 1. místo
Zimní běh na Blaník (1/2 maraton) - 5. celkově, 3. v kategorii
Trailová Závist - 9. celkově
Běh Klekluli - 5. celkově, 3. v kategorii

Teď je přede mnou spousta tréninku, abych tyto výsledky v příštím roce vylepšil. Navíc jsem navázal spolupráci se značkou KILPI a stal se členem Kilpi racing teamu. Takže mě uvidíte na závodech Kilpi trail running cupu. Nejbližší cíle jsou jarní desítka a půlmaraton na silnici.
Běh kolem Světa v Třeboni - 1. místo


Žádné komentáře:

Okomentovat