pondělí 30. července 2012

Salcburg - Hallstatt

V pátek 27.7.2012 v 15:00 stojím na krajnici na výpadovce z Českých Budějovic, potím se až to není hezký a pořád nikdo nechce zastavit. Po cca 40ti minutách konečně něco, odvoz do Holkova. No aspoň jsem vypadnul konečně z toho města. A pak už to šlo jak po másle. Po 5ti minutách mi zastavil jeden  rakušák ve Felicii a vzal mě až na pumpu za Linz. Dost na to šlapal, tak to šlo rychle. Poté po asi 15ti minutách zastavuje dodávka a v ní řidič ze Slovenska a ten mě vzal až těsně před Salcburg, kde mi skoro okamžitě zastavila jedna paní v SUV a ta mě vysadila přímo v centru Salcburgu u řeky Salzach. Do města jsem vstupoval v 19:00 a podle návodu, od paní co mě svezla, jsem se vydal přímo na Festung Hohensalzburg. 

Po rychlé prohlídce Salcburgu jsem se vydal již pod rouškou tmy na cestu směr Golling an der Salzach. Šel jsem podél řeky po cyklostezce asi 45 minut a pak jsem se napojil na silnici směr Hallein, kde mi zastavil jeden pár, co se vracel domu. Ty mě nakonec hodili až do Gollingu, odkud jsem v 23:00 za úplné tmy došel na Pass Lueg. Našel jsem si pěkné místečko hned vedle místního kostelíku a zalehnul, protože hned ráno mě čekalo další cestování.

   Hned po ránu ještě před osmou hodinou jsem se sbalil a vyrazil do soutěsky Salzachöfen. Za vstup do soutěsky vybírají vstupné až od devíti hodin, tak jsem aspoň ušetřil. Navíc takhle brzo ráno zde nikdo nebyl, tak jsem měl soutěsku celou sám pro sebe. Masa vody valící se do jeskyně byla opravdu neuvěřitelná. Pro představu jsem sem vložil i fotku řeky po výtoku ze soutěsky.

K další soutěsce jsem to měl jen cca 15 kilometrů a podařilo se mi stopnout dva chlapíky z Čech co se vraceli z Hochkönigu přes Hallstatt. Soutěska Lammeröfen se nachází u vesnice Oberscheffau a projít jí se dalo za 30 minut. V soutěsce jsou ukazatele výšky vody za povodní a jsou tak vysoko, že se to zdá až neuvěřitelné.

Po průchodu soutěskou Lammeröfen jsem si dal rychlou svačinu a po pěti minutách stopování už jsem jel směr Gosausee. U jezera jsem byl okolo 11:00, tak jsem si dal procházku okolo jezera. Přímo nad jezerem se tyčí masiv Dachstainu s Gosaugletcher a v hladině jezera se odráží hřeben Gosaukamm.

Po obědě jsem se dostal do krásného, horami obklopeného městečka Hallstatt. Město je jak vystřižené z pohádky, jen je velmi malé. Ve městě je pouze jedna silnička a polovina domů je postavena i nad jezerem, protože se do mezery mezi horami a jezero nevejdou.

Po druhé hodině odpoledne jsem nabral směr Linz a v 16:00 jsem se dostal k dálnici Salcburg - Linz, kde jsem se došel podívat na Traunfall, který se nachází pouze 2 kilometry od dálnice. Řeka Traun zde klesá o 10 metrů níže a vytváří krásné vodopády.

V městě Wels jsem si musel vyfotit využitá fotovoltaických článků na kruhovém objezdu před nádražím.

A poslední fotografie bouřkového mraku před kterým jsem utíkal. Naštěstí jsem se dostal rychle do Linze na nádraží, odkud už jsem radši na hranice dojel vlakem. Počasí nebylo moc vhodné pro další cestu stopem.

Žádné komentáře:

Okomentovat