neděle 25. května 2014

Z Vimperka do Sušice přes Javornickou hornatinu


 V Sušici na Šumavě se o tomto víkendu pořádali veřejné závody ve slalomu na divoké vodě, tak jsem se toho rozhodl využít. Taťkovi jsem do auta hodil věci na spaní a na převlečení a v sobotu brzo ráno jsem vyrazil na autobus do Vimperka. V autobuse jsem se snažil dospat brzké vstávání, ale zanedlouho už jsem vystupoval ve Vimperku u říčky Volyňky. Trasa vedla hned za začátku do kopce okolo zámku, a pak dál po červené turistické značce přes kopečky směrem na Zdíkov a Stachy. Až za Stachy se dalo běžet docela svižným tempem, stoupání byly docela mírné, akorát často se běželo ve vysoké trávě bez známky využívání této krásné cesty.

Za obcí Stachy začalo stoupání na nejvyšší vrchol dne Královský kámen (1 058 m.n.m.), který sousedí s vrcholem Javorník (1 066 m.n.m.). Tyto kopce společně s Ždánovem tvoří jakýsi hřeben Javornické hornatiny. Nejprve se stoupalo po rozkvetlých loukách, kde o cestě ujišťovali jen turistické značky a výstup končil pasáží po šíleně kluzkých kamenech a kořenech až k vrcholové skalce. Na vrcholku jsem si dal tyčinku a potkal první dva lidi, kteří z druhé strany přijeli na kolech.

Na Královském kameni začalo hřmět a já začal doufat, že se půjde někde schovat, až to začne lítat. Pršet naštěstí začalo až kousek před hradem Kašperk, kde jsem bouřku přečkal s pivkem a teplým čajem. Tam jsem se stal objektem zájmu malé holčičky, která se bavila rozvazováním mých tkaniček a strašně hezky se u toho smála.

Z Kašperku byla vidět rozhledna na vrchu Sedlo (902 m.n.m.), na kterou to bylo co by kamenem dohodil. Už mě začínaly pomalu docházet baterky a navíc tím, jak vysvitlo sluníčko to bylo jako běžet parní lázní. Prudkost stoupání na Sedlo mě docela překvapila a měl jsem co dělat, abych se na vrchol vyškrábal. Na vrcholu rozhledny to jeden starší pár, který se tam fotil komentoval, že mám přestat kouřit...:) Nakonec jsme si vyjasnili co a jak a dostal jsem echo, že se mám stavit o kus dál v restauraci, že tam obsluhuje krásná slečna. To jsem udělal a měli pravdu :)

Za Albrechticemi se mi podařilo ztratit značku, tak jsem pokračoval po silnici do Sušice, což mě po pár kilometrech přestalo bavit. Zkusil jsem stopa a na druhý pokus už jsem se vezl až na nádraží (děkuji hodné paní za svezení).

Krásný den jsem završil večerním posezením u ohně za zvuku kytar a dobrým pivem.

Odkaz na mapy.cz: http://mapy.cz/s/9Xsc
GPS záznam: http://connect.garmin.com/jsPlayer/506959618 - na konci jsem to zapomenul vypnout, takže final 33,5 km a 9,75 km/hod průměrná rychlost

Žádné komentáře:

Okomentovat