pondělí 16. března 2015

Šumava - Kvildsko - První dovolená

V práci jsme dostali příkaz, že si máme vybrat dovolenou za zimu, tak jsem vyrazil do Kvildy na Šumavu trochu potrénovat. Podařilo se mi sehnat ubytování v pěkném penzionu U Hamru na soutoku Teplé Vltavy a Kvildského potoka. Sbalil jsem výbavu na běžky a na běhání a v pondělí po obědě vyrazil. Po ubytování jsem ještě stihl první výběh.

1. den - 1. trénink

Trasa: Kvilda - Jezerní slať - Horská Kvilda - Filipova Huť - Hraběcí Huť - Kvilda
Mapa: http://www.cykloserver.cz/tipy-na-vylety/detail/?d=172646&akey=4beee8eb1aaf264d71a98c7f06f8db6f
Garmin: https://connect.garmin.com/modern/activity/721407996
Parametry: 35% asfalt, 30% zpevněné cesty, 35% lesní cesty, v létě cca 50% asfalt (nelze běžet mimo cesty)
Popis: Nejprve běžíme skrz Kvildu směrem na Horskou Kvildu. Trasa vede po silnici, takže je nutné dodržovat pravidla silničního provozu. Ke konci zimy je možné využít zbytků lyžařských stop (jen pokud jsou již v nesjízdném stavu !!!). Cca v polovině úseku se nachází odbočka k Jezerní slati. Z Horské Kvildy odbočíme po zelené značce na Filipovu Huť. Značka po chvíli opustí asfaltku a začne prudce stoupat po svazích Březové hory, aby nám přichystala příjemný seběh do Filipovo Huti. Z ní se napojíme na žlutou značku, která nás povede zpátky do Kvildy. Po žluté značce můžeme pokračovat až do Kvildy, nebo jako já se napojíme na protahovanou lyžařskou trasu (nevím, zda se na cestu může v létě) a po úbočí hory Tetřev se napojíme na Vltavskou cestu vedoucí od Pramene Vltavy.

2. den - 2. trénink

Dopoledne jsem vyrazil zjistit, kde se dá ještě běžkovat. Bohužel první půlka byla hrozná, samé přenášení holých míst. Naštěstí cesta na Prameny Vltavy je ještě v dobrém stavu.

Na oběd jsem vyrazil do vsi a cestou jsem prozkoumal Informační centrum a kostel.

2. den - 3. trénink

Trasa: Kvilda - Bučina - Chaloupky - Teufelsbachklause - Reschbachklause - Siebensteinfelsen - Pramen Vltavy - Kvilda
Parametry: 30% asfalt (v létě jezdí v úseku Kvilda - Bučina autobus, poté asfalt cca 5%), 30% zpevněné cesty, 40% lesní cesty
Popis: Nejprve běžíme po asfaltce spojující Kvildu a Finsterau. V létě po ní jezdí autobus až na Bučinu. Z Bučiny odbočíme po červené značce a budeme se držet poznávacího okruhu s kunou ve znaku. Červená nás zavede podél hranice na rozcestí Chaloupky, odkud odbočíme po žluté značce na hraniční přechod Čertova voda. Od mostu přes Teufelsbach (Čertův potok) hned prudce stoupáme, už jen po poznávacím okruhu s kunou, k Teufelsbachklause a dále proti proudu kanálu Schwellgraben až k Reschbachklause. Od nádrže na potoku Reschbach prudce vystoupáme až na vrchol hory Siebensteinfelsen. Z vrcholu se kousek vrátíme a po modré značce přejdeme hranici na přechodu Sedmiskalí. O jeden kilometr dál se napojíme na červenou značku, která nás dovede k Prameni Vltavy. Odtud už jen stále z kopce pokračujeme zpátky do Kvildy.

3. den - 4. trénink

Trasa: Kvilda - Pod Březovou horou - Horská Kvilda - Antýgl - Modrava - Filipova Huť - Kvilda
Parametry: 35% asfalt, 20% zpevněné cesty, 45% lesní cesty
Popis: Z Kvildy se vydáme po nám známe žluté značce směrem na Filipovu Huť. Na rozcestí Pod Březovou horou odbočíme po zelené značce do Horské Kvildy. Až jsem to známe. V Horské Kvildě proběhneme okolo výběhů se Skotským náhorním skotem a vydáme se po proudu Hamerského potoka. Cesta příjemně klesá po modré značce až k soutoku Hamerského potoka a Vydry. Odtud nás červená značka dovede k Vchynicko-tetovskému plavebnímu kanálu. My běžíme proti proudu po zelené značce až k Hradlovému mostu. Od vtokového objektu prudce do lesa odbočuje přípojka lyžařských tras, Vydáme se po ní a po krátkém výběhu do kopce se napojíme na červenou značku do Modravy. Z Modravy na Filipovu Huť využijeme naučné stezky vedoucí podél Filipohuťského potoka (fotky bez sněhu viz článek Naučná stezka Modrava - Filipova Huť). Přes Filipovu Huť proběhneme po silnici a napojíme se na žlutou značku, která nás dovede zpátky do Kvildy.

4. den - 5. trénink

Ráno jsem se naposled vyrazil proběhnout na běžkách. Jen taková rychlovka soupaží na rozhýbání.

4. den - 6. trénink

Trasa: Kvilda - U Tremlů - Přilba - Nové Hutě - Svinná Lada - Františkov - Kvilda
Parametry: 60% asfalt, 10% zpevněné cesty, 30% lesní cesty
Popis: Z Kvildy vyrážíme po modré značce po silnici směrem k Horské Kvildě. Přibližně po dvou kilometrech odbočíme doprava a pokračujeme po úbočí hory Orel a Přilba až k rozcestí U Starých Hutí. Hned po odbočení ze silnice probíháme okolo rozestavěných výběhů pro jeleny, které budou součástí vzdělávacího a informačního projektu Zoologický program NP Šumava. Na rozcestí U Starých hutí se napojíme na žlutou značku, která nás prudkým seběhem dovede do Nových Hutí. Odtud pokračujeme po cyklostezce a zelené značce do Svinné Lady k Chalupské slati. Ze Svinné Lady do Kvildy běžíme po silnici pro motorová vozidla, která vede podél Teplé Vltavy nebo využijeme autobusu (Zelené autobusy nebo linkové spoje).